Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enApling, Richard; Bryk, Anthony
InstitutionHuron Inst., Cambridge, MA.
TitelEvaluation Approaches: A Focus on Improving Early Childhood Title I Programs.
Quelle(1980), (66 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Early Childhood Education; Evaluation Methods; Informal Assessment; Program Evaluation; Program Improvement; Self Evaluation (Groups)
AbstractPrepared as part of a United Stated Education Department project on evaluation in early childhood Title I (ECT-I) programs, this is one of a series of resource books developed in response to concerns expressed by state and local personnel about early childhood Title I programs. By considering: (1) who will use the evaluation results; (2) what kinds of information are users likely to find most helpful; (3) in what ways might this information aid in program improvement; and (4) are the potential benefits substantial enough to justify the cost and effort of evaluation. The purpose is not to be a comprehensive technical manual, but rather to help local school personnel identify issues that might merit further examination and to guide the choice of suitable evaluation strategies to address those issues. From the initial program review methods, citing the human resource requirement and procedures for conducting self-study and outside review, the document outlines quantative methods (such as structured process evaluation, product evaluation and process-product evaluation) and qualitative methods (investigative evaluation, ethnographic evaluation, and documentation) and lists reasons to choose a method and outlines how to implement the plan. The underlying theme would have the reader use this as a springboard for beginning evaluation. (CE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: